• IZOLA 91.7 MHz
  • PORTOROŽ 107.9 MHz
  • ANKARAN 91.7 MHz
  • KOZINA 105.1 MHz
  • KOPER 91.7 MHz
  • ILIRSKA BISTRICA 106.3 MHz
  • PIRAN 106.2 MHz
  • KOPER IN OKOLICA 95.6 MHz
  • KOPER 107.9 MHz
VANGANEL  00:57
poslušate // NOČNI PROGRAM
vrti se // DANCIN'   avtor // AARON SMITH FEAT. LUVLI
STUDIO 05-6680-800
SMS 031-533-288
RADAR 080 107 9

MotoGP na Caprisu - Intervju #01

Federico Tondelli je trenutno tisti, ki skrbi za informacije, ki prihajajo iz Suzukijeve garaže. 40-letni novinar, predstavnik za odnose z javnostmi in predvsem ljubitelj dvokolesnikov je v svojem zapolnjenem urniku našel čas za VN Italije v Mugellu in odgovoril na nekaj vprašanj, ki bodo tistim, ki jih MotoGP svet zanima tudi drugače, prižgalo željo po takem delu.

 

 

Si od nekdaj želel biti predstavnik za odnose z javnostmi? Kdaj si sploh začel delati v MotoGP?
Ne. Od nekdaj so mi bili všeč motorji, vendar sem na področju komunikacije sprva začel delati v nekem podjetju za oglaševanje, v prostem času pa sem se ukvarjal z novinarstvom: po večini sem pisal recenzije motociklov, ampak to bolj zato, da bi se lahko brezplačno vozil z njimi. Mama me je naučila lepo pisati in potem sem s svojimi izkušnjami bil na pravem mestu, ob pravem času. V MotoGP sem vstopil leta 2015, ko se je Suzuki vrnil v dirkanje, četudi sem še prej delal nekaj malega za eno izmed ekip v Moto2.

Je tvoje delo naporno?
Naporno je tako kot vsaka služba. Ima svoje težavnosti. Strast je tista, ki ti pomaga, da lažje kompenziraš naporne trenutke. Dokler je strast, je veliko lažje. Ko pa delo pretehta strast, se k temu prilije en kup zoprnih stvari. Ni jih dosti, je pa res, da si skozi pod pritiskom. Vseskozi.

Kakšen izgleda tvoj vikend?
V osnovi urejanje dirkačevih urnikov poteka od četrtka do nedelje – vse tisto, kar ni povezano z delom na dirkališču. Sponzorske in medijske aktivnosti: intervjuji, marketinški dogodki, signing session (npr. podpisovanje in druženje z navijači.), meet and greet z gosti, urejanje medijskih vsebin za družbena omrežja, spletno stran … Predvsem pa sem v podporo dirkaču, ko ima le-ta intervju z novinarjem. Nadzor vsega. Na koncu koncev pa tudi povezovanje Suzukijevih blagovnic po svetu – ko nekam pridemo, po navadi uredimo dogodek skupaj.

Kako pripraviš dirkača na intervju? Mu lahko prišepneš, kaj povedati?

Lahko bi, vendar nam to ni všeč. Naša filozofija je bila od samega začetka ta, da pustimo dirkače biti to, kar so. Vskočimo, ko pogovor poteka o tehničnih zadevah. V takšnem primeru dirkača usmerimo tako, da ne razkrije preveč. Ali pa, ko vemo, da je dirkač postavljen v kočljivo situacijo: v primeru, da bodo novinarji vprašali nekaj, kar bi lahko sprožilo težave, predlagamo, kaj povedati. Jim ne naročimo, ampak se skozi pogovor ob kavi dogovorimo. Je veliko bolj sproščeno kot nekateri mislijo. Ne bom izdal imen, ampak smo že imeli dirkače, ki so vnaprej vedeli kakšna vprašanja jim bodo novinarji zastavili in so me vprašali za nasvet kako odgovoriti.

Misliš, da je kakšna ekipa, ki to počne?
Menim, da ne, saj poznam tudi ostale predstavnike za odnose z javnostmi in naj tega ne bi počeli. 


Smo v obdobju prestopov. Novinar vpraša Iannoneja, če gre stran s Suzukija. Kako to nadzoruješ?
Ne moreš. Kmalu ugotoviš, da je nadzorovanje novic utopično in se ne splača. Mi smo tovarniška ekipa, imamo svoj načrt, svojo filozofijo, svojo etiko. In ko pride do tega, da se management nekaj odloči, imamo komunikacijsko strategijo, ki jo uporabimo tako, da je v slogu s tem, kar smo.


Torej, vi ne sprožite kakšne umetne novice, da bi se o tem govorilo in bi morda tako skozi medije pritiskali na nekoga?
Kot sem že povedal, smo tovarniška ekipa. Ne potrebujemo tega. Ko govorimo recimo o podpisih: zame je novica, ko imamo podpis. Ne prej. Zame je novica, ko imamo nov motor in ga uporabljamo na dirkališču. Če nihče ni podpisal in je motor v tovornjaku, zame to še ni novica. Verjamem, da je novinarjem v interesu objavljati podatke in je tudi razumljivo, da brskajo po tem. Ampak, ko oblečem modro polo majico z napisom Suzuki, prevzemam neko odgovornost. Ne morem se sprenevedati, ker ne bi bilo pošteno do Suzukija, novinarjev, do navijačev.


Kaj naredite, če si novinarji izmislijo recimo; "Mir je podpisal za Suzuki." Se odzovete?
Ne, nas ne briga. Tovarniške ekipe se sklicujemo na dejstva, ne ideje. Španci so že zdavnaj napisali, da je Mir podpisal za Suzuki. Dokler pa podpisa ni, oziroma ni našega uradnega poročila, potem nas ne zanima. V tej službi je en pomemben vidik: moraš vedeti vse, kar se dogaja v ekipi, ker se potem lažje odzoveš. Mi motor vedno pokrijemo ali pa zapremo garažo, ko slačimo motor. Zgodilo se je, da so bili novinarji hitrejši od nas in so motor slikali, preden smo ga uspeli zakriti. Takim novinarjem nisi hvaležen. Po drugi strani pa ravno omenjeni novinarji želijo vedno več intervjujev in logično je, da daš potem prednost novinarjem, ki so bolj kolegialni, ki te ne nalašč zasačijo.

Si kdaj imel ob sebi dirkače, s katerimi si res težko sodeloval?
Ne, to ne. Zagotovo so dirkači s katerimi se bolje povežem. Konec koncev pa je to služba. Važno je sodelovati.

 

 

Kaj pa življenje izven paddocka?
Težko. Lani sem bil zdoma 222 noči. Ampak, če hočeš, najdeš način za sobivati z osebo (ki ni v svetu MotoGP). Težje je s prijatelji, ki jih vidiš veliko manj. Z leti sem se naučil, da je najtežje povedati, da imam tako službo. Ker najprej ti vsi rečejo, kako dobro službo imaš (se družiš s piloti, žuraš, imaš ob sebi mlada dekleta), čez nekaj časa pa vidiš, da ti malo zavidajo in nekateri postanejo nevzdržni. Zadnje čase sem začel kar lagati. Rečem, da prodajam časopis.

To so verjetno tisti, ki te sprašujejo tudi o osebnih življenjih dirkačev. Iannone ima dekle s pomembnim imenom in verjetno si vsi želijo izvedeti, kdo to je?
Privatno življenje si krojijo sami in imajo druge managerje za to. In tisti imajo veliko več dela z njim kot jaz.

Najlepši trenutki s Suzukijem?
Maverickova zmaga v Silverstonu. Zmaga ti spremeni razmišljanje. Vse ostalo je lepo, ampak zmaga ... Nekaj spremeni v tebi.

Ti je bil bolj všeč MotoGP od prej ali zdaj?
Drugačen je. Mi smo tukaj zaradi pojavnosti Suzukija, predvsem pa za razvoj motociklov. Se ne strinjam s tistimi, ki rečejo, da je elektronika pokvarila motorje. Spremenila jih je. Ni drugače. Iti preko meje lastnih sposobnosti ni nikoli lahko. In mislim, da smo v tem dobri.

 

Ko ste vstopili v MotoGP, ste si zadali določen čas za doseganje rezultatov ali ne?
Ne, nismo. Veš, to je Japonska ekipa. Delamo vse korak za korakom. Vsaka stvar rabi svoj čas. Raje počasi, ampak dobro. V vsem. V razvoju, z dirkači ...

Je kakšen dirkač s katerim bi si želel delati?
Niti ne. V bistvu bi, ampak tako, iz firbca, ker me zanimajo pristopi k delu. Žal pa nimam moči, da bi našim šefom rekel komu naj ponudijo mesto. (smeh).

 

 

zadnje
Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o možnih nastavitvah piškotkov

O piškotkih

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o možnih nastavitvah piškotkov

Sejni piškotki

To so piškotki, ki so potrebni za delovanje spletnega mesta.
'ngnSession' - glavni piškotek, ki vzdržuje sejo in se izbriše s potekom seje. Seja privzeto poteče po 2 urah
'OAID' - piškotek potreben za namene oglaševanja, ne shranjujemo nikakoršnih podatkov. Potreben je za preprečevanje podvojenih klikov ter dvojnega prikazovanja. Poteče po 1letu.
'ngnCookies' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede piškotkov
'ngnFacebook' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Facebook piškotkov
'ngnTwitter' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Twitter piškotkov
'ngnGoogle' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Google piškotkov

Več o piškotkih


 Dovoljeno

Facebook piškotki

Piškotki za Facebook vtičnike, ki med drugim vključujejo gumb 'Všeč mi je' in možnost komentiranja izdelkov in novic. Piškotek za to storitev nastavi facebook.com v primeru, da ste to stran že kdaj prej obiskali in poteče v 2 letih.


 Dovoljeno

Twitter piškotki

Piškotki za Twitter vtičnike, ki med drugim vključujejo gumb 'Tweet' in možnost prikazovanja povezanih tweetov. Piškotek za to storitev nastavi twitter.com v primeru, da ste to stran že kdaj prej obiskali in poteče v 2 letih.


 Dovoljeno

Google piškotki

Vtičniki za Google+ platformo, ki vključuje +1 gumb. Piškotek za to storitev poteče po 6 mesecih.


 Dovoljeno