• IZOLA 91.7 MHz
  • PORTOROŽ 107.9 MHz
  • ANKARAN 91.7 MHz
  • KOZINA 105.1 MHz
  • KOPER 91.7 MHz
  • ILIRSKA BISTRICA 106.3 MHz
  • PIRAN 106.2 MHz
  • KOPER IN OKOLICA 95.6 MHz
  • KOPER 107.9 MHz
BERTOKI  14:15
z vami // Klara Beltram   
v oddaji // Na poti domov
vrti se // SUNSHINE REGGAE   avtor // LAID BACK
STUDIO 05-6680-800
SMS 031-533-288
RADAR 080 107 9

MotoGP na Caprisu - Intervju #02

Paolo Scalera je en najbolj poznanih in uveljavljenih imen dirkalnih novinarskih središč. Več kot 40 let izkušenj je za njim, skoraj vsak je že kdaj zašel na spletno stran GPONE.COM, kjer so poleg bloga objavljena dela manjše italijanske ekipe, ki svetovni motociklizem spremlja iz prve vrste. V Mugellu sva malo pokramljala. Preveri zakaj in kdo mu je nadel ime "SKANDALERA".

 

Kdaj ste začeli delati v svetovnem motociklizmu?
Leta 1977. Takrat sem članke začel pisati najprej za Motosprint, nato pa za športni časopis Corriere dello Sport, vendar ni zadoščalo za to strast. To sem počel 10 let, zato sem leta 1999 ustvaril spletno stran GPONE.COM, ki se je čez leta večala in razvijala. K temu je pripomoglo tudi sodelovanje z nekoliko mlajšimi sodelavci, kot so Matteo Aglio, Riccardo Guglielmetti, Mirco Colombi, William Toscani, Gianmaria Rosati. Užitek mi je sodelovati z njimi in upam, da so tudi oni z mojim delom zadovoljni. GPONE se je v zadnjih sedmih letih izjemno povečal, saj imamo že več kot 600.000 novih bralcev. V ta namen športne novice prevajamo tudi v angleščino.

Kako vam je uspelo povečati prepoznavnost vašega spletnega središča?
Vedno sem bil mnenja, da športnih dogodkov ne moreš spremljati od doma. Če se želiš s tem ukvarjati, ne smeš samo objavljati uradnih poročil ekip in prevzemati novic od drugih novinarjev, ampak moraš biti sam prisoten na terenu, na dirkah. Čez leta svojega delovanja sem z nekaterimi dirkači vzpostavil prijateljski odnos. Predvsem s starejšimi dirkači sem še dandanes ostal v stiku. Če greste na moj profil na družbenem omrežju Facebook, boste videli, da imam že 5000 prijateljev in med njimi so tudi dirkači.

 

Ste z dirkači prijateljevali že prej?
Svojo novinarsko pot sem začel, ker kot dirkač nisem uspel. Vozil sem z dirkači, ki so kasneje zmagali na različnih prvenstvih, recimo Franco Uncini. Takih zgodb je veliko.

Koliko stane projekt, kot je spletna stran GPONE?
Da sva lahko z Matteom prisotna na vseh dirkah sezone, odštejemo nekje med 300 in 500.000 evrov.

A je v določenih primerih težko ostati objektiven novinar?


Kako ocenjujete odnos Marquez-Rossi ali Rossi-Lorenzo?
Torej, konflikt med Marcom in Valentinom je nastal na dirki v Phillip Islandu leta 2015. Ta je bil posledica Rossijeve napačne razsodbe, ko je Marqueza po krivem obtožil domnevnega oviranja med vožnjo. Kasneje se je njuna “vojna” nadaljevala v Sepangu in traja še danes.

Med Rossijem in Lorenzom pa je odnos drugačen, saj sta oba odlična dirkača, ki se spoštujeta in poznata svoje kvalitete. Poudariti je treba, da je Valentino pri svojih devetintridesetih letih še vedno zelo konkurenčen in kdor se ukvarja s športom ve, kako težko je to. Zato kapo dol Rossiju, ki se mu po toliko letih še vedno uspe čustveno odzvati na vse, kar počne.

Čeprav ste novinar, ali ste kdaj imeli kakšnega favorita?
V 80. letih in še danes sem prijateljeval z Eddiem Lawsonom, ki je zmagal na kar štirih prvenstvih. V tistem obdobju, ko je le-ta konkuriral s Freddiem Spencerjem. Ravno slednji me je prejšnji teden poklical, ker se je mudil v Rimu in sva se družila cel vikend. Želim poudariti, da lahko v dobrih odnosih ostaneš prav z vsemi, ne glede na to, če si s kom prijateljeval ali ne. Sicer sta Lawson in Spencer Američana in razmišljata malo drugače.

Kakšne razlike najdete med dirkači nekoč in danes?

Največja razlika je pristop k športu. Spet k Američanom: Med Schwantzom in Raineyem je bila konkurenčnost zelo visoka. Ampak le na dirkališču. Ko sta zlezla z motorja, sta skupaj spila pivo. Nikoli se nista napadala na osebni ravni. Če pa je na dirkališču kdaj prišlo do konfliktov – kamer v tistih časih ni bilo veliko – so se pomenili izven dogajanja. Spomnim se, da je Lawson nekoč kar z motorjem priletel v garažo Suzukija k Schwantzu in mu rekel, da ga bo poslal na tribune, če bo še kdaj storil kaj podobnega. Kljub temu so se zvečer dobili na pijači. Danes pa je precej drugače. Vsepovsod so kamere, ki imajo na dirkače velik vpliv. Svet gre naprej. V današnjih časih ima kamero že vsak mobilni telefon.

Kako komentirate zgodnje sklepanje pogodb za nove sezone? Včasih se je to počelo poleti, zdaj  že pozimi.
Iskreno tega ne razumem. Vsi iščejo novega Stonerja, ki je presedlal s Honde na Ducatija in pobral pokal že takoj v prvi sezoni. Dober primer je Mir, ki je zmagal prvenstvo v Moto3, letos pa se je dobro znašel tudi v Moto2, kar kaže na to, da je res dober dirkač. V primeru Suzukija upajo, da bi to bil fenomen, po mojem mnenju pa se rodi en fenomen na deset let.

Kdaj oziroma kako novinar izve, da je nekdo podpisal pogodbo še preden novica postane uradna?
Dobro je poznati ljudi in razumeti stanje v motociklizmu. Španci so na primer govorili, da se bo Lorenzo upokojil, sam sem v to dvomil.

Najlepša in najgrša dirka.

Grde zgodbe so vezane na spomine in prijatelje. V Imoli se je smrtno ponesrečil Sauro Pazzaglia, ki je vozil 250 ccm. Poznala sva se od malih nog, tistega usodnega vikenda pa sem celo spal v njegovi prikolici. Še ena dirka, na katero nimam lepih spominov, je zagotovo bila v Sepangu, ko se je prav tako smrtno ponesrečil Simoncelli, po tem, ko smo se celo poletje družili. Bil je odličen pilot in še boljši človek.
Lepih dirk pa je k sreči več. Ena izmed takih je zadnje svetovno prvenstvo v Avstraliji, ko je s Hondo tekmoval Biaggi. Prosil me je, če bi lahko z njim odpotoval v Avstralijo že nekaj dni pred dirko, zato da se privadi na okolje. Družila sva se ves vikend, se ukvarjala s športom … Veliko dirk je takih, če bi naštel vse, ne bi končal nikoli.


Matteo Aglio in Paolo Scalera (osebni arhiv)
Scalera, Kenny Roberts in Eddie Lawson (osebni arhiv)
zadnje
Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o možnih nastavitvah piškotkov

O piškotkih

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o možnih nastavitvah piškotkov

Sejni piškotki

To so piškotki, ki so potrebni za delovanje spletnega mesta.
'ngnSession' - glavni piškotek, ki vzdržuje sejo in se izbriše s potekom seje. Seja privzeto poteče po 2 urah
'OAID' - piškotek potreben za namene oglaševanja, ne shranjujemo nikakoršnih podatkov. Potreben je za preprečevanje podvojenih klikov ter dvojnega prikazovanja. Poteče po 1letu.
'ngnCookies' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede piškotkov
'ngnFacebook' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Facebook piškotkov
'ngnTwitter' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Twitter piškotkov
'ngnGoogle' - piškotek, ki si za 364 dni zapomne vaše nastavitve glede Google piškotkov

Več o piškotkih


 Dovoljeno

Facebook piškotki

Piškotki za Facebook vtičnike, ki med drugim vključujejo gumb 'Všeč mi je' in možnost komentiranja izdelkov in novic. Piškotek za to storitev nastavi facebook.com v primeru, da ste to stran že kdaj prej obiskali in poteče v 2 letih.


 Dovoljeno

Twitter piškotki

Piškotki za Twitter vtičnike, ki med drugim vključujejo gumb 'Tweet' in možnost prikazovanja povezanih tweetov. Piškotek za to storitev nastavi twitter.com v primeru, da ste to stran že kdaj prej obiskali in poteče v 2 letih.


 Dovoljeno

Google piškotki

Vtičniki za Google+ platformo, ki vključuje +1 gumb. Piškotek za to storitev poteče po 6 mesecih.


 Dovoljeno