STUDIO: 05 6680 800
|
|
PROMET: 080 107 9

"4 dirke v Španiji so preveč" - Intervju: Gaber Keržišnik

Z Gabrom vsako leto narediva intervju. Vsakič, ko se spomnim, da bi bil čas, da ga spet narediva, se vprašam "ma, mi ne bo zmanjkalo vprašanj?". Ne, zaenkrat je skrb odveč.

A tokrat mogoče začnem malo drugače. Gabra sem prvič spoznal v Mugellu, 2013. Prvič sem vstopil v paddock in nemudoma poiskal ekipo Kanala A, ker sem vedel, da se bo s Slovenci najlažje povezati. Najbolj me je zanimalo, kako vse poteka v paddocku, kaj vse se sme in kaj ne. In, morda bi kdo mislil, da bi nekemu 25-letnem cefizlju, ki hoče delati v MotoGPju, rekli "mali, pojdi domov ...". A v bistvu mi je Gaber odgovoril na vsa vprašanja, razložil kako poteka, dal kakšen nasvet in predvsem takoj priložil telefonsko številko, da, če kaj potrebujem, naj pokličem. Waw. In od tedaj se pogosto slišiva, ponavadi ga jaz kaj gnjavim, on pa vedno najde čas za odgovor.

In tudi tokrat, Gaber, najdeš čas za moja vprašanja. A verjamem, da ti je tokrat zaradi karantene v Katarju morda celo malo za odganjati čas.

Z veseljem pomagam.  Prve dni smo res imeli več časa, ko smo bili v hotelski karanteni.  A ko je bila ta enkrat mimo in smo dobili negativne izvide Covid testa, smo se takoj zapodili na dirkališče.

Čas je relativna stvar in ko smo prišli na dirkališče, ga je kar takoj ga je začelo primanjkovati. Ob začetku sezone je bilo potrebno urediti cel kup formalnosti, dvigniti akreditacije, podpisati vse formularje, pridobiti dovoljenja za kamero in še pa še.  Sedaj v »Covid« časih je še težje. Na vsake tri dni moraš urediti vse prijave za Covid test v paddocku, organizirati vse avtobusne prevoze do hotela in nazaj in tako dalje.  Ob tem pa seveda posneti vse za novo oddajo.  Intervjuji, tehnične teme, BMW in Akrapovič krog po dirkališču in ostalo.  Dela nam zagotovo ne zmanjka.

Kako si se lani soočal s sezono iz ljubljanskega studia? V smislu ... po 13 letih rednega pripravljanja potovalke, dolgih in kratkih potovanj z avti ali letalom, ste imeli bistveno krajšo relacijo na dirkalne vikende.

Ja celo več. Po 14 letih. Letos je 15. sezona. Čas gre res hitro. Delati od doma je bila muka. Vsaj zame. Zagovarjam tezo, da mora novinarska ekipa za dobro delo biti na dirkališču.  Le, če si na kraju dogodka, imaš pravo informacijo.  Delaš z ljudmi, srečuješ dirkače, srkaš vzdušje in atmosfero dirkaškega paddocka in občutiš napetost v zraku, v nedeljo pred štartom dirke. Vsega tega doma ni. Če hočeš delati zares in dobro, potem moraš biti v nedeljo na dirkališču in ne doma.

Ampak tudi Covid19 ni uspel ustaviti svetovnega prvenstva. Kaj šteješ med najbolj zanimive trenutke minule sezone?

Hočeš ali nočeš moram izpostavit Marquezov padec in poškodbo. Čeprav se je to zgodilo že na prvi dirki, je bil to nedvomno trenutek sezone, ki je celotno dogajanje postavil na glavo. Številni dirkači so takoj začutili svojo priložnost.


V zadnjem času smo dobili informacijo o tem, da bo sosednja Madžarska dobila svoje dirkališče, letos bo prvič dirka tudi na Finskem, če se zadeve vse uredijo, rezervno dirkališče pa v Indoneziji. Dorna je, kot kaže, naklonjena novim progam, v primeru Mandalike v Indoneziji celo do 
te mere, da še ne dokončano dirkališče uvršča na koledar.

Res je. To se mi ne zdi smiselno. Madžari so že dvakrat poizkušali dobiti dirko na nezgrajeni progi. Pa britanci tudi enkrat. Ne vem zakaj Dorna to počne.  Sam bi najprej počakal, da je steza zgrajena pa se potem šel pogajat za dirko. Ampak denar je sveta vladar in očitno se vsi obnašajo tako.  Po novem sem bral celo, da naj bi v Savdski Arabiji gradili največji in najmodernejši avto-moto-športni center na svetu. Tudi oni si želijo dirke MotoGP.  A tam vsaj veš, da denar ni problem. Če se spomnijo da bi imeli dirko, jo bodo tudi dobili, oziroma kupili. Tudi če dirkališča še niso začeli graditi. Da bomo kmalu dirkali na Madžarskem pač ne verjamem, dokler ne vidim.

Kljub vsemu pa imamo 4 dirke v Španiji. In nobene na Balkanu. Je to zaradi gledanosti na našem koncu? Ker, kot vem, imamo v Sloveniji zelo dobro gledanost, sploh glede na število prebivalcev.

Tudi 4 dirke v Španiji so po mojem mnenju preveč. Tako trdim od nekdaj. Ena, morda dve bi bile povsem dovolj. No, sedaj v času Covida je drugače … To razumem. Špancem je na domačem terenu najlažje organizirati prvenstvo in dobiti dovoljenja. Imajo tudi veliko lepih dirkališč pa ugodno klimo in ostalo. Ampak v »normalnih časih« so pa 4 dirke v Španiji odveč. Kar se tiče Balkana … sam Slovenije ne uvrščam na Balkan. Ne miselno, ne geografsko. Saj navsezadnje niti ni tam. Ali pa ne v celoti. Kakorkoli, pri nas je gledanost MotoGP odlična. Navsezadnje tudi zato, ker jo delamo na televiziji kot je Kanal A oziroma POP TV. In, ker prenose delamo dobro. Vsaj mislim, da je temu tako.  Se mi zdi, da na »Balkanu« vlada več zanimanja za igre z žogo.  Nogomet, košarka, rokomet in ostalo.  Gre za miselnost, ki je pač drugačna.  Nekdaj so nas v Jugi posiljevali z nogometom, ker je bil pač poceni šport. In šport za široke ljudske množice. Dirke z motocikli so se zdele kapitalistično preseravanje. Navsezadnje so bili morocikli v Jugi neko obdobje celo prepovedani in njihov uvoz ni bil dovoljen. Takratni režim je motoriste smatral za subkulturo, vse subkulture pa so bile običajno proti takratnemu režimu in oblasti, zato jih je bilo potrebno preganjati. Enako kot punk, naprimer.  In to je do neke mere ostalo. Se pa počasi spreminja na bolje. Ampak bo še trajalo, da se generacije zamenjajo in, da morda nekoč rally, formula 1 ali MotoGP pride na nivo popularnosti nogometa. No, sam sicer upam, da tega ne bom dočakal.  Se mi zdi, da je MotoGP šport za prave ljubitelje.  Takšnih navijačev, kot jih ima nogomet, si na dirkaških tribunah ne bi želel. Pirotehnika, navijaške skupine, nasilje, sovražne parole?  To ne sodi v šport.

Neizbežno vprašanje: Kaj bo z Marcom Marquezom?

Neizbežen odgovor. Ne vem. In tudi nihče drug, razen Marqueza, verjetno ne.  Moja napoved je, da bo zacelil polomljene kosti, prišel nazaj in nažgal vse. Verjamem, da je tega sposoben in, da bo še osvajal naslove prvaka.  Ni pa nujno, da mu bo poškodovana roka to dopustila.  Zanimivo bo spremljati nadaljne odločitve in njegov prvi nastop.

Utegne letos biti zadnja Rossijeva sezona? Kako boš v tem primeru to sporočil gledalcem?

Prav možno je, da Rossi z dirkanjem zaključi letos. Čeprav sam pravi, da bi kar še vozil kakšno sezono ali dve.  Če bo zaključil, bo to verjetno manjše razočaranje za vse njegove navijače, za marsikoga pa tudi olajšanje. To, kar spremljamo zadnja leta, ni podobno in ni v korist 9-kratnemu prvaku in legendi kot je Valentino. Statistko si kvari. Ampak zdi se, da še vedno uživa in, da je še vedno hiter. Morda celo hitrejši, kot je bil kadarkoli pred tem. A to za zmage ni več dovolj. Mlajši fantje so še hitrejši. Ne dosti, le za nekaj desetink na krog. To je skoraj nič, a po drugi strani dovolj, da so stopničke in zmage daleč in, da Rossi zaključuje dirke na sedmem ali osmem mestu. Ko bo končal kariero, bodo njegovi navijači verjetno navijali za fante iz njegovega dirkaškega moštva.  Tudi večji asi so nekoč zaključili kariero. Agostini, Schumacher, Sheene, Senna in še kdo. Pa se dirke zaradi tega niso ustavile. Šport ne zamre. Za prave ljubitelje bodo motociklistične dirke vedno večje in zanimivejše od posameznika.


Morda se motim, vendar vseeno vprašam: Kot komentator se nerad navežeš na dirkače, na dogodke, ampak ostajaš kolikor se le da nevtralen, predvsem pa poudarjaš akcijo na asfaltu. Je to tvoja značilnost ali misliš, da si takšen postal z leti? Morda celo zaradi gledalcev?

Pa saj se sploh ne trudim ostati nevtralen. Odkrito vedno navijam za tistega, ki vodi zadaj in za tistega, ki nekoga lovi. Takoj, ko ga prehitijo, obrnem vloge. Spet navijam za onega, ki je zadaj.  Bolj kot zmago posameznega dirkača si želim dobre dirke. Čimveč tesnih prehitevanj, adrenalina, napetosti in boja do zadnjega kroga ali še bolj do zadnjega ovinka.

Kako sicer ocenjuješ slovenske gledalce? Kolikokrat prebereš komentarje, morda komu odgovoriš?

Redko. Skoraj nikoli. Ne vem, kdaj sem nazadnje odgovarjal na kak komentar. Morda kdaj, če me kdo prosi za kak nasvet. Kam it na dirko..ali kaj podobnega. Nikoli pa se ne spuščam v debate na nekih forumih ali pod komentarji člankov, kjer te neutemeljeno napadajo ljudje, ki se skrivajo za internetnimi vzdevki in si niti ne upajo zapisati svojega imena in priimka. To je čista zguba časa. Na ta nivo se ne spuščam.

Ok, greva na sezono 2021. Kaj pričakuješ?

Dobre dirke. Tesen boj za prvaka. Čimveč dirkačev na zmagovalnem odru. Čimveč izpeljanih dirk in čimmanj odpovedi. Pa povratek Marqueza in senzacijo, če bi vse nažgal že na prvi dirki ob svojem povratku. Aja, pa jasno kakšno zmago Rossija, to bi bil pravi spektakel.

Vsi se zdijo res zelo blizu. Tudi po testiranjih sodeč. Kdo te je navdušil na testiranjih?

Zagotovo Miller. A vemo, da je Ducati hiter motor, še posebej v Qatarju. Pa jasno Espargaro, za katerega se zdi, da se je odlično znašel na Hondi.  Morda tudi Aleix Espargaro, ki je bil z Aprilio hiter na testiranjih. Čeprav se mi zdi, da bo v sezoni za naslov več kandidatov. Sam bi opozoril vsaj še na Morbidelija in Zarcoja.  Zanimivo bo.

Misliš, da bodo omejitve glede agregatov omejevale dirkače? Sploh Yamahe, po lanskih težavah ...

Možno. Čeprav sem prepričan, da so pri Yamahi na nek način preko zime rešili te težave. Bolj me zanima, kako bo s KTMom.  Glede na lanske rezultate so jim pristrigli krila. Tudi oni bodo letos imeli manj motorjev kot lani. Če bo to vplivalo na vzdržljivost agregata, jim bodo verjetno morali odvzeti nekaj moči. Potem morda ne bodo več tako hitri, kot so bili lani. Ni pa nujno.

Italijani pravijo, da utegne Aprilio prevzeti VR46.

Če moštvo Petronas obdrži dva Yamahina satelitska motocikla in, če Suzuki dodatna dva motorja res odda moštvu Marc VDS, ki bi se rado vrnilo v razred MotoGP, potem Rossiju in njegovi ekipi ne ostane nič drugega, kot dva satelitska motorja Aprilije.  Tu je v igri vsaj še Gressinijevo moštvo, če si ne bodo premislili po tragični smrti Fausta Gressinija, ki je presenetila vse.  Lahko se res zgodi, da se bodo pri VR46 potegovali za Aprilio, ampak saj to morda sploh ni slaba odločitev.  Motor je bil na letošnjih testiranjih hiter in prepričan sem, da bodo pri Aprilii ujeli korak s konkurenco. Že večkrat v zgodovini so pokazali, da znajo delat motocikle in osvajati naslove prvaka.

Ko smo že pri tem. Imaš doma kakšno Aprilio?

Ta trenutek ne. Sem jih pa imel že več. Zadnja je bila RSV Mille.

Opazil sem, da ti zmanjkuje prostora v garaži.

Nič ga ne zmanjkuje. Že davno ga je zmanjkalo. Pa sem rešil težavo hitro. Najel sem še eno garažo ...