STUDIO: 05 6680 800
|
|
PROMET: 080 107 9

ObalaNET je združeval Obalo in podiral rekorde!

Tokrat se bomo odpravili dobrih 20 let nazaj, ko se je v našem prostoru pojavilo nekaj, na kar je Obala še danes zelo ponosna. Gre za projekt ObalaNET, ki je bil prva in do leta 2009 največja lokalna spletna skupnost v Sloveniji.

Bil je prostor, kjer so se "družili", spoznavali in klepetali mladi, manj mladi in tudi nekoliko starejši. To se je dogajalo še veliko pred Facebookom in ostalimi socialnimi omrežji, zato lahko danes brez pretiravanja zatrdimo, da je bila ta uspešna lokalna zgodba nekakšen predhodnik danes najbolj popularnega socialnega omrežja na svetu. Do tedaj nismo poznali spletnega mesta, ki bi ponujalo tako izkušnjo, kot jo je ponujal prav ObalaNET – med drugim tudi forum, privatna sporočila, novice, komentarje, fotoalbume …

OGLEJ SI TUDI: Lokali, ki so cveteli in skoraj istočasno ugasnili

"ObalaNET je bila od Facebooka drugačna po tem, da smo v prvi vrsti bili za skupnost in ne za lastne cilje. Skupnost nas je podpirala, mi smo njo, vsi smo bili eno," danes pravi Marko Milost, eden od takratnih lastnikov in urednik portala. Z Jakobom Munihom sta iz "čiste ničle" zgradila eno bolj uspešnih medijskih zgodb tistega časa, ki se je po lestvici obiskanosti kmalu postavila ob bok spletnim velikanom 24ur in rtvslo.si.

Še danes mu obisk zavidajo mnogi regionalni novičarski portali ali tabloidi – prav pa je poudariti, da ObalaNET za ustvarjanje odličnih podatkov obiskanosti ni potreboval pomoči platform, kot so Twitter, Facebook, Instagram – ker jih takrat preprosto ni bilo. ObalaNET ni potreboval niti klikabilnih in "šokantnih" naslovov, še manj lažnih novic. "Vsi so imeli na računalniku odprto ObalaNET, ves čas, tudi v službi ... predvsem v službi," se tistih časov spominja Milost.

Primer ene od najbolj komentiranih novic na ObalaNET:

Začetki ObalaNET so bili povezani z novo oddajo, ki jo je Milost (poznan tudi kot McLion) ob petkovih večerih vodil na Radiu Morje. "Vsebino sem že imel v glavi. Kuhala se je tri mesece, ko sem "spoznaval" vikend dogajanje Obale. "Kam it čez vikend ven, da nisi vedno v istih lokalih in zamudiš žurke stoletja?" Tako je nastala oddaja 1999."

Oddaja se je nato preimenovala v ObalaIN in kmalu dobila spletno stran. Ideja zanjo se je sicer porodila Marku (na arhivski fotografiji desno) in njegovemu prijatelju Jakobu (na ObalaNET je bil znan po psevdonimu Duck - na fotografiji levo) med enim od večerov v diskoteki Playtime nad Zelenim parkom.

A tudi to kmalu ni bilo dovolj. Ideja je bila, da bi ustvarili stran, kjer bi uporabnikom ponudili še kaj poleg dogodkov. Tako je nastal ObalaNET. obala.net je bil uradno registriran 24. avgusta 1999 ob 10:47.

Prvi ObalaNET je izgledal tako:

 

Muniha je gnalo navdušenje in ogromno pozitivne energije je dal v razvoj novih modulov (mali oglasi, novice, lokalni iskalnik, tablo pogovorov …). "Skoraj vsak teden je pokazal nekaj novega … Navdušujoče ga je bilo spremljati in z idejami ter kritiko sodelovati v razvoju le-tega," razlaga Milost.

Obisk ObalaNET se je začel naglo dvigati leta 2002. Po tem, ko so jim iz Primorskih novic prepovedali objavljati povzetke njihovih člankov, je ObalaNET dobil lastno "novinarsko" uredništvo: "Prostovoljci (kdorkoli je želel) so lahko vpisovali avtorske članke, mi smo jih pa potrjevali in popravljali," se spominja McLion.

OGLEJ SI TUDI: Foto spomini na devetdeseta

ObalaNET je najbolj "cvetela" med letoma 2003 in 2009. Vrhunec je bil seveda v času največjega ObalaNET žura v Ambasadi Gavioli poleti 2006, kjer je zmanjkalo prostora za vse željne obiska in leta 2008, ko so po uradni slovenski meritvi spletnih medijev presegli doseg 100.000 različnih ljudi mesečno. Točna številka je bila 109.003 človeka v enem mesecu. "Ves čas smo na strani kazali "online counter" in ta je večkrat šel čez 20.000 priklopljenih uporabnikov naenkrat … Fajn je bilo, sploh ko pomislim kakšno strojno opremo smo za to imeli …" dodaja McLion. "Pri nas je bilo vse lokalno. Obalno. Novice so bile lokalne ali so bile pa kolumne, dogodki so bili lokalni, oglasi so bili lokalni, celo fotografije uporabnikov so bile lokalne. Za tem je stalo kar nekaj urednikov, ki so ves čas skrbeli, da vsebina ostane edinstvena in da ni taka, kot jo dobiš povsod na internetu. Morala je biti avtorska. To je bil tudi en večjih adutov."

Tako je izgledala predstavitvena stran posameznega uporabnika:

"Ljudje z Obale radi držimo skupaj, smo ponosni na svoj dom, na svoje kraje, na svoje ljudi ... Čeprav so med nami ogromne razlike, nas Obala združuje. To Radio Capris tudi v današnjem svetu dokazuje, saj na svoj način omogoča to povezovanje ljudi, ki ga drugi mediji ne znajo ali pa nočejo," je prepričan Milost. 

Uporabniki ObalaNET-a se boste zagotovo spomnili tudi lestvice popularnosti posameznih uporabnikov: "Popularnost smo merili po številu prejetih sporočil in komentarjih pod objavami. Največ smo točkovali javne komentarje, ampak še vedno so izstopali tisti, ki so največ "chatali" na privat sporočilih," pravi McLion, ki je bil pravzaprav čisto vedno na samem vrhu te lestvice: "ker sem imel ogromno javne vsebine in sem tudi chatal."

Med bolj priljubljenimi je bila "tabla pogovorov":

"Definitivno smo se imeli zelo fajn. Ni bilo toliko v denarju, ampak predvsem v statusu in "kolegih", ki smo jih takrat imeli zaradi tega … Počutili smo se pomembni, tako na Obali kot v Ljubljani.. Kar je pri okoli 20 definitivno super."

Zakaj se je zgodba ObalaNET (v obliki, kot smo ga poznali) zaključila?

"Ko sva z Duckom začela z ObalaNET sva bila prijatelja, kmalu zelo dobra prijatelja, nerazdružljiva prijatelja. Rit in srajca, bi rekli. Naprej sva odraščala, gradila svoje hobije, svoje cilje v življenju, svoje ljubezni, strasti … Čeprav se je najina družba prijateljev prekrivala, so se najina življenja iz leta v leto bolj ločevala, kar je normalno. Prijateljski odnos se je preoblikoval predvsem v poslovnega. Poslovni odnos pa ni bil najbolj kompatibilen, bi rekel. Nekje 2008 sva bila že nekoliko naveličana en drugega, kar se tiče "obnašanja do službe". Nekomu je bila strast, morda prevelika strast, drugemu pa poslovni model, ki ga je želel razširiti z drugačnimi produkti in pristopi," se spominja Milost.

OGLEJ SI TUDI: To so bile picerije naše mladosti!

Prišlo je do trenj in podjetje sta prodala. "Novi lastnik je naredil dve najbolj vidni spremembi. Najprej je spremenil logotip, obenem pa je ukinil sporočila in mnoga druga orodja skupnosti. S tem je ukinil to edinstvenost in poslovno prednost pred vsemi ostalimi mediji v Sloveniji ...Ker ObalaNET je bila medij, spletna in fizična skupnost prebivalcev Obale in njenih simpatizerjev," zaključuje naš sogovornik.

Eden od ObalaNET žurov:

OBALANET DEJSTVA:

- ObalaNET je bil prva in do leta 2009 največja lokalna spletna skupnost v Sloveniji.

- Povprečna starost uporabnika je bila leta 2006 okoli 23 let, leta 2008 pa okoli 27 let. 

- Največji ObalaNET žur je bil leta 2006 v Ambasadi Gavioli, prišlo naj bi okoli 4000 ljudi. To je bil tudi zadnji ObalaNET žur v takšni obliki. Sledil mu je samo še en v Bowlingu v Luciji z nekaj več kot 2000 obiskovalci (z vstopnino).

- Uporabniki so se maja 2005 sami organizirali v Dobrodelno ObalaNET in pomagali marsikomu z zbiranjem prispevkov in drugačne pomoči.

- Leta 2006 je imela ObalaNET največ urednikov in sicer 25 jih je urejalo samo fotoalbume (delovali so kot "veliki galeb"), vse skupaj pa jih je bilo 72. Vsi so bili prostovoljci.

- Edina slovenska spletna skupnost, ki je izdelala glasbeni hit. Pevko Ines so izbrali na avdiciji, glasbeniki so zanjo napisali komad. Predstavili so ga za ObalaNET žur leta 2006 v Ambasadi Gavioli.

ObalaNET predstavlja Ines - Dovoli mi:

Oglas za ObalaNET žur v Ambasadi Gavioli: