STUDIO: 05 6680 800
|
|
PROMET: 080 107 9

Suzuki, le korak pred ostalimi?

Na ponedeljkovih testiranjih v Jerezu sta Rins in Mir delala na nastavitvah elektronike, medtem pa je iz Hamamatsuja prišla novica, ki je doletela najprej celotno ekipo, nato prišla še na ušesa tistih nekaj novinarjev prisotnih na dirkališču. Iz administrativnega oddelka Suzukijeve ekipe so se odločili (četudi sam predsednik ni bil temu naklonjen), da kljub temu, da so pred dnevi podpisali pogodbo z Dorno za naslednjih pet let sodelovanja, s koncem tega leta zaključujejo svojo udeležbo na dirkah MotoGP. Razlog? Finance. MotoGP je predrag zanje (tudi zaradi posledic vojne v Ukrajini in Covida - tako se govori), zato se odmikajo.

Od leta 2020, ko so postali prvaki kot ekipa in, ko je Joan Mir dvignil pokal svetovnega prvaka, smo novinarji večkrat vprašali "kdaj pride satelitna ekipa". Odgovor je bil, da so o tem razmišljali, vendar ni še pravi trenutek. V sezoni, ko veliki večini dirkačem poteče pogodba, so na glas zatrjevali, da je prednost obdržati Joana Mira in Alexa Rinsa, saj so z njima zadovoljni in naredili so motor po njunih zahtevah. Podpisali so večletno pogodbo z Liviem Suppom, ki je že dokazal, da je sijajen vodja ekipe (če se spomnite obdobja Ducatija in Honde). Vse je kazalo na to, da Suzuki z vso namero pripravlja prihodnost v MotoGP.

Zgodba je prišla na plano po tem, ko so nekateri mehaniki in drugi delavci odšli trkat na vrata drugih ekip v iskanju novega delovnega mesta. Med testiranji ni veliko novinarjev v paddocku, vendar tistih nekaj je bilo dovolj, da se je beseda hitro razširila in prijadrala na splet.

Po neuradnih podatkih zasluži Joan Mir 6 milijonov dolarjev na sezono, njegov moštveni kolega pa pol manj. Suzukijeva ekipa je bila najmanjša in z najnižjim proračunom v paddocku. V ekipi so predvsem italijani, ker je ekipo pred leti sestavil Davide Brivio, ki je sicer ekipo zapustil po koncu sijajnega leta 2020.

Kakšne so alternative?
Za Suzuki nobene. Tehnologija pri MotoGP je tako zelo pomembna, da v svetu neprestanega razvoja elektronike in ostalih dejavnikov, s starejšim motorjem težko konkuriraš. Zato je ponovitev Kawasakijeve zgodbe (2009), ko je Melandri vozil privatno "Hayate", danes nemogoča. Že dolgo se govori o želji ekipe Leopard (ki ima svojo ekipo v Moto3) po vstopu v MotoGP svet. S katero znamko ostaja neznano. Tako kot sedaj sta neznani usodi Alexa Rinsa in Joana Mira – slednjega že dlje časa povezujejo z ekipo Repsol Honde, kjer niso najbolj naklonjeni Polu Espargaroju.

Dorna si je malo tudi sama kriva.
Zaradi vse bolj ozkega komunikacijskega grla (omejili so vstop ljudi v paddock, število novinarjev na dirkališču, podporo dajo samo in zgolj TV ekipam), odhoda Valentina Rossija in pogosto dirk brez prehitevanj, MotoGP ni več tako zanimiv za sponzorje. Obstajata dva močna sponzorja, to sta Red Bull (ki ima praktično dve svoji ekipi in velik vložek pri Hondi) ter Monster (ki pa je en večjih sponzorjev ravno Suzukija ter številnih dirkačev). Ekipe so bile primorane vložiti denar iz svojih žepov, da lahko dirkalni oddelek spelje novo sezono. Večjih sponzorjev ni in s tem tudi budgeta. Tudi Repsol že dlje časa grozi, da ne bo več podpiral Honde. Valentino Rossi je po svoje prinesel veliko zanimanja za dirke, s tem pa tudi veliko denarja. Njegova prisotnost bi zagotovo še vedno vplivala na večji obisk dirk in s tem (spet) veliko denarja. Dirke pa so zaradi vse tehnologije in razvoja postale veliko manj zanimive. To je kriza, ki jo je imela Formula 1 pred kakšnim letom. Dorna bi se morala zavedati predvsem tega, sicer bo Suzuki le prva od mnogih ekip, ki bo naredila 1+1 in rekla "ciao".